ISI HATI

Klik pada tempatnya:

1)Wahai Singapura

Responses

  1. jihad

  2. salam ust,,,,macam mane nak ilangkan rase marah yg keterlaluan.puas sudah plbagai cara islamic namun hati masih tak lmbut.amalkan ayat2 qur’an atau baca qur’an tiap pagi n malam masih juga persaan marah n tak tenang

    • Maaf ya kerana lambat respon .Teramat sibuk..Nabi pernah berkata semua org ada sifat pemarah cuma nabi pesan pahlawan yang sebenar-benar pahlawan iaitu menahan marah ketika marah dan menghalakan marahnya pada tempatnya .Marah tu kadang-kadang syaitan yg memasukki saluran darah kita menyebabkan kita hilang sabar .Selain dari perbagi-bagi cara islamic yg anda telah lakukan ,cuba ditambahi dengan ini ,bacakan ayat Assofah ayat 1 sehingga sepuluh berulang-ulang kali tiap-tiap pagi selepas subuh .Selain itu buatlah air jampi serta diletakkan sedikit garam dengan membaca ayat tu juga dengan ditambahi ayat kursi ,surah alfalaq dan surah annas .Insyaallah semuga berhasil .Jika cara sikologi banyakkan berkawan dengan orang yang lembut sifatnya (bukan pondan ya) .wallahualam

  3. assalamualaikum ustaz..saya mempunyai seorang teman lelaki yang saya kenal selama lebih kurang 4 tahun.masalahnya, baru2 ini dia menyatakan bahawa tidak menyayangi saya lagi. saya tertekan kerana tak tahu apa punca dia jadi begitu. buat pengetahuan ustaz, saya pernah melakukan kesilapan dengan teman lelaki saya. saya sangat sayang dia, dan saya berharap dia akan bertanggungjwb terhadap diri saya.cmne ustaz untuk menambat hati dia balik?

    • Waa’laikumsalam.taubat dengan apa yang telah awak lakukan .dia bukanlah lelaki yg baik untuk dibuat suami ,maka lupakan .Insyaallah dunia ni bukan kecil ,cuma awak belum jumpa lelaki yg sesuai dengan awak sebab itu awak tertekan dengan merasakan ia adalah satu2 speceis lelaki yg tinggal dalam dunia .Banyakan doa ,minta pada Allah supaya dipertemukan jodoh yg lebih baik .Jadikan ini sebagai tauladan supaya ia tak berulang kembali lagi.

  4. sedih: btl tu, cintailah Allah.. kelak Dia akan kurniakan lelaki yg mencintaimu krn Allah jua..

  5. ustaz mcmm mne saye dn kekasih saye mahu kekal lebih lame hgga ke ank cucu?dn mcm mane kami sentiase dlm keadaan tg baik ja?um ustaz dgn doa yg slalu sye mohon pd allah s.w.t akn termakbul ke?sye slalu berdoa ustaz……urm

    • kahwin dan kekalkan dalam institusi rumah tangga dengan syariat Islam.kabul tu hak Allah.kita selaku hamba hanya disuruh meminta sahaja.Allah mengetahui apa yg terbaik untuk kita insyaallah

  6. salam ustaz… saya seorang pelajar.. sy terlalu tertekan, saya rasa hidup saya tiada matlamat lagi. saya telah membuat satu kesilapan yang boleh membuatkan keluarga saya risau akan saya.. (bkn hubungn sulit) saya cukup menyesal dengan perbuatan tersebut… saya rasa amat takut sekali jika hukuman yang akan dihukumkan keatas saya… seperti satu noktah telah hadir dalam hidup… saya tak tau bagaimana lagi mahu menenangkan jiwa saya yang amat kacau bilau… peristiwa tersebut membuatkan saya berfifkir hingga tidak dapat lelapkan mata… saya dah x sggup nk trima ujian yg berat mcm tu… kdg2 di benak bodoh sy selalu menghambarkan kata2 “kenapalah hadirku menyusahkan org, alangkah bgusnya kalo sy tak hadir didunia ni jika ini yang akan berlaku kepada sy…. fkiran sy x tenang smpai sy mengambil pil tdur dlm bilangan yg bnyak… saya xtau nk buat apa lagi…

  7. sy stress ustaz, saya takut sangat-sangat untuk hadapi ujian yang bakal saya terima, saya tak sanggup nak hadapinya.. saya tahu salah saya, dah tak ada lagi peluang untuk saya tebus kesalahan saya walau macamana sekalipun saya buat.. takut sangat-sangat… saya rela mati dari hadapi ujian ni ustaz, saya tak tahu bagaimana untuk mengadu. saya menyesal sangat-sangat ustaz.. tolong saya ustaz.

    • mcm mana saya nk membantu kalau awak tk bgtahu saya masaalah awak.sebesar mana pun dosa kita tetap saja allah taala ampunkan .bukankah allah taala bersifat arrahman…meliankan dosa syirik..pastikan bertaubat sungguh2 insyaallah allah taala akan tunjukkan jalan


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: